21 Şubat 2015 Cumartesi

Redmine'da İş Takibi 1- Yeni İş Oluşturmak - İş Oluşturma Formunu Tanıyalım-1

İş oluşturma formunu tanıyalım:

İş tipi (Tracker): Oluşturulacak işin türünü belirtmek için kullanılır.



Redmineda varsayılan olarak aşağıdaki iş tipleri bulunur:
Bug = Hata
Feature = Özellik
Support = Destek

Admin İş tiplerini silebilir, düzenleyebilir veya yeni bir iş tipi oluşturabilirsiniz. Bunun için Yönetim | İş tiplerine gitmeniz gerekir.

Konu (Subject) alanı: E-posta konu başlığı gibi, kısaca işi anlatmalıdır. Redmine sayfaları iş sayfasına yönelten linkler barındırmaktır ve çoğu durumda bir işin, iş tipi ve iş konu başlığı kullanıcılar tarafından görülebilir durumdadır. Bu nedenle bu alanın içeriği çok önemlidir.


Redmine , Konu , Subject
Konu alanı iş hakkında temel bir fikir vermelidir, belirsiz ya da çok uzun olmamalıdır.

Yorum/Tanım (Description) alanı: İşin tanımlandığı, detaylandırıldığı alandır.

Redmine , Yorum , Description  

Durum (Status) alanı: İşin hangi aşamada olduğunu gösterir: iş aktif mi? , üzerinde çalışılıyor mu? , çözüldü mü? ve benzeri durumları. New durumu işin yeni olduğunu gösterir ve bu durum Redmineda varsayılan olarak seçili haldedir. Yani yeni bir iş oluşturacağınız zaman (bu varsayılan durum değiştirilmedikçe) Durum alanında New seçili halde karşınıza gelecektir.

Redmine, Status , Durum

New: Yeni
In Progress: İş’in devam etmekte ve üzerinde çalışılmakta olduğunu gösterir.
Resolved: İş (sorunun) çözüldüğünü gösterir ama iş hala açıktır.
Feedback: Geri besleme olduğunu gösterir.
Closed: İş kapatıldı.
Rejected: İş’in reddedildi anlamındadır ve işi kapatır.


Admin Redmine varsayılan iş durumunu yapılandırılabilmenize izin verir, bunun için Yönetim | İş Durumlarına gitmeniz yeterlidir. Bu alanda durumlara atanan değerler de mevcuttur ve durumun üzerine tıklanarak düzenlemeler yapılabilir, bu durumlara atanan değerler değiştirilebilir.

Öncelik (Priority) alanı: İşin ne kadar acil ya da kritik olduğunu gösteren değerdir.

Redmine , Priority , Öncelik

Low: Düşük öncelik
Normal: Normal
High: Yüksek öncelikli
Urgent: Acil
Immediate: Çok acil, hemen, derhal
 

Admin Redmine, İş önceliklerini yapılandırılabilmenize ve varsayılan önceliği seçmenize izin verir. Bunu yapabilmek için Yönetim | Numaralandırmalar ‘a gitmeniz gerekir.

Not : Adminli kısımlarda belirtilen ayarları, yalnızca Yönetici/Admin yetkisi bulunan kullanıcılar yapılabilir.
counter Kez Görüntülendi.(Views)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...